Shopping Cart
Delivery Icon 999.00KR mangler for gratis frakt

Ingen produkter i handlekurven.

Safety Payments Icon GARANTERT SIKKER TRANSAKSJON

Frakt og retur

LEVERINGS KOSTNADER

Verdi av kjøpVektintervallPosten
opp til 5 kilo70,00 NOK
opp til 10 kilo129,00 NOK
ovenfor 999 NOKGratis Levering

1. Leveringsmetode

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Pakker med vekt under 4 kilo sendes med Posten med sporing og leveres enten rett i postkassen, som pose på døren eller til kjøperens nærmeste hentested. Hvis sendingen av ulike grunner ikke får plass i postkassen, vil sendingen leveres enten i en Pose på døren eller til et hentested for utlevering. Legg merke til at du må bekrefte ved kjøp at du ønsker å få din pakke levert som Pose på døren hvis pakken ikke kan leveres i postkassen. Du vil få en SMS/e-post når sendingen er levert som Pose på døren. Her er Postens kriterier som må være oppfylt for at pakken kan leveres som pose på døren:

  • Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.
  • Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
  • Døren må være tydelig merket med mottakers navn
  • Posten må ha adgang til mottakers dør, f.eks. ved låst ytterdør til felles inngang
  • I tilfeller der kriteriene over ikke er oppfylt blir sendingen levert til mottakers postkontor eller Post i butikk for utlevering.

Pakker som veier mer enn 4 kilo vil bli levert til ditt nærmeste hentested der pakken kan hentes i de nærmeste 14 dager eller på døren.

Det kan oppstå forsinkelser hos Posten. Har du ikke mottatt pakken din kontakt oss på [email protected]. Du er selv ansvarlig for å gi beskjed til oss hvis du ikke har mottatt pakken. Dette må skje innen to uker etter utsendelse.

Du står selv ansvarlig for kostnader som påløper som følge av oppgitt feil adresse eller manglende varsel om adresseendring.

2. Uavhentet pakke

Alle privatkunder har selv ansvar for å hente ut pakken fra et oppgitt hentested. Dersom du vil benytte deg av angrefristen, må pakken hentes ut og returneres til oss i BeKeto raskest mulig.

Hvis pakken ikke blir hentet på utleveringsstedet innen 14 dager, blir den sendt i retur. I dette tilfellet vil det påløpe et returgebyr på 250,- for å dekke frakten og administrasjonskostnader. Merk at dette kun gjelder hvor angreretten ikke er benyttet. For å benytte deg av angreretten, må vi kontaktes på [email protected] og angrerettskjema må fylles ut på nettsiden vår (link til skjemaet)

3. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

4. Retur og refusjon

4.1 Retur og refusjon i forbindelse med angrerett

Når du kjøper varer fra oss, er du beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar din ordre.

Du er pliktig til å melde fra til oss senest 14 dager etter at du har mottatt varene dersom du ønsker å benytte deg av angrerett.

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). For at angreretten skal gjelde, må esken være levert tilbake i tilnærmet samme stand og mengde som du mottok den. Forseglede varer må være uåpnet og i samme stand som du mottok dem. Originalemballasjen må følge med.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Du kan altså ikke sende varen i oppkrav til oss. Er varen sendt gjennom posten eller annen selvstendig fraktfører skal den sendes tilbake på samme måte (jf. Angrerettloven §15 tredje ledd).

Angrerettskjema finner du har (link) og den sendes også med ordrebekreftelsen på mail. Angrerettskjemaet må fylles ut ved en eventuell retur og sendes til oss ([email protected] ) for at den skal bli godkjent.

Vi vil tilbakebetale innbetalt beløp innen 14 dager fra vi mottar pakken i retur, eksklusive kostnadene knyttet til frakt av den tilsendte esken. Vi er ikke ansvarlige for pakker som ikke når oss.

4.2 Reklamasjon

Hvis du oppdager skader eller mangler når du har mottatt esken, skal det varsles BeKeto skriftlig snarest mulig og senest innen 14 dager ([email protected]). Du må sende esken eller varen(e) tilbake til oss for at vi skal kunne godkjenne en reklamasjon. Fyll ut et angrerettskjema (link) og send den til oss (kontakt@beketo,no). Ved feillevering eller feil på esken eller enkelte varer, sender vi ny eske/vare(r) uten ekstra omkostninger. Alternativt kan du be om prisreduksjon.

Fraktkostnader ved reklamasjon dekkes av BeKeto (Wholesome).

4.3 Andre typer retur

Du kan alltid velge å returnere varene, men du må da selv dekke porto og vil belastes et returgebyr på kr 250.  Husk at varene må være levert tilbake i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Forseglede varer må være uåpnet og i samme stand som du mottok dem.

Har du noen spørsmål i forbindelse med retur, bytte og utfylling av skjema er du velkommen til ta kontakt med oss på: [email protected]

Skriv deg på venteliste Vær blant de første som får vite så snart produktet er tilgjengelig. Legg igjen e-postadressen din nedenfor og følg med.
DEL KURVEN DIN